Boldogság titka

Ahány ember, annyi féle boldogság

5 konfliktuskezelési módszer a munkahelyen

2019. május 22. 10:32 - Optimális

Ahol emberek vannak, ott konfliktusok is vannak, és ez teljesen normális, hiszen más személyiséggel, temperamentummal, gondolatokkal, munkabírással, teljesítménnyel és célokkal rendelkezünk.

Ezen különbségek ellenére, egy konfliktus esetén meg kell tanulnunk mindenki számára jó megoldást találni, hiszen a többség célja nem lehet más, mint az együttműködés, a hatékonyság, és a pozitív munkahelyi légkör kialakítása.

Íme 5 konfliktuskezelési tanács, ami a munkahelyeden hasznos lehet:

 

1. Sokszor nem a hibás kommunikáció, hanem a kommunikáció hiánya okozza a konfliktusokat.

A főnököd megkér, hogy maradj még bent egy órát, te tudod, hogy vár a család de engedsz, hiszen nem akarsz csalódást okozni.
Amikor a főnököd kiosztja a feladatod már tudod, hogy kevés lesz a határidő, de nem szólsz, mert nem akarsz nemet mondani és problémát okozni?
A munkatársad már megint hibázott és megint neked kell kijavítani a hibáit, és te megint nem szólsz érte?

Ezzel pontosan azt érjük el, hogy a szőnyeg alá söpörjük a problémát. Attól, hogy a problémák a szőnyeg alatt vannak, azok nem tűntek el, és a bennünk lévő feszültség, csalódottság és düh csak egyre gyűlik, és eljön egy pont, amikor úgy érezzük, hogy betelt a pohár, és a végén csak annyit mondunk, hogy hagyjanak minket, elég volt, nem akarjuk megcsinálni. Ezzel az a baj, hogy a főnökünk nem tudja az előzményeket, hiszen nem mondtuk el neki, hogy mennyire kihasználva érezzük magunkat, nem jelezzük, hogy mennyire szoros határidővel dolgozunk vagy, hogy mennyire elhanyagoljuk a családod a munkánk miatt, hiszen ezt sose jeleztük felé, és joggal feltételezheti, hogy ellentmondunk a kérésének, hiszen korábban ezeket a feladatokat mindig szó nélkül megtettük. Kerüljük ezt el!

Ahelyett, hogy tiltakozásunknak adnánk hangot, első lépésben helyezkedjünk bele a másik fél szemszögébe, és találjuk meg a közös nevezőt.

Merjünk nemet mondani, határokat felállítani, odafigyelni a másik és a saját igényeinkre és közös pontot találni. Tény, hogy minél kellemetlenebbnek ítélünk meg egy helyzetet annál nehezebben kezdünk bele, de ebben lehetnek segítségünkre az én üzenetek.

2. Én üzenetek – Fejezd ki magad hibáztatás nélkül

Amikor én üzenetben beszélünk, akkor arról kezdünk beszélni, hogy hozzám ez az információ hogyan érkezett meg.
„Én üzenetben” arról beszélünk, hogy mi zavar, engem ez milyen érzéssel tölt el, milyen gondoltatokat vált ki belőlem az adott helyzet. Ha vannak hiányosságok, azok nekem miért rosszak, mit szeretnék látni, de sose nem a másikról, a másik hibáiról vagy hiányosságairól!  

Például:
Te üzenetben: Nem igaz hogy nem vagy képes időbe elkészíteni a kimutatást
Ugyanaz Én üzenetben: Fontos hogy időbe megkapjam a kimutatást, mert vevőket veszíthetek, ha ezt nem tudom időbe továbbítani
Te üzenet: Már megint késtél
Ugyanaz Én üzenetben: Fontos hogy időbe beérj, mert aggódom hogy mi történt veled

Ugye mennyivel másabb? Az egyik esetben a másik hiányosságairól, hibáiról beszélsz, míg Én üzenetben saját magadról.

munkahelyi-konfliktus-kezelese-kommunikacio-boldogsag_titka.jpg

3. Ha dühös vagy, ne menj bele a konfliktusba, helyette kérj időt

Ha úgy érzed dühödet és feszültségedet nem tudod kontroll alatt tartani várj, amíg egy kicsit megnyugszol.
Ne feledd: Az érzéseidért nem vagy felelős, de ahogy az értésidre reagálsz azért igen! Nincs értelme dühösen neki rontani a másiknak, vagy sértődötten félrevonulni, hiszen cél a hatékonyság és az együttműködés, arról nem beszélve, hogy ezzel olyan tüskéket okozhatsz a munkatársakon, hogy akár a munkádba is kerülhet.  

4. Személyeskedni tilos – Tarts tartalmi szinten a konfliktust

A konfliktus akkor tud mélyre menni, ha valaki úgy érzi, hogy a személyét éri bántás. A viselkedést bíráld, és ne a másik ember személyét.
Amíg tartalmi síkon tudunk tartani egy konfliktust, építő és igen izgalmas tud lenni, de abban a pillanatban hogy érzelmi szintre kerül, az irányítása kicsúszik a kezünk közül.

5. A tiszteletet nem adják ingyen, meg kell érte dolgozni

Ha folyton mindig mindenre igent mondasz , egy „igenemberré” válsz a munkahelyeden, ahol mindig te leszel az aki bent marad túlórázni, te leszel az, akinek az utolsó pillanatban bármilyen munkát a nyakába lehet varrni. Egy idő után már nem is várnak tőled mást, minthogy mindig igent mondj, hiszen ezt szokták meg tőled!

Tanulj meg nemet mondani, határokat szabni, legyél határozott, de udvarias és mindig törekedj a jó hangulat kialalakítására a munkahelyen, mert a pozitív és boldog környezet jelentős hatással van a te és kollégáid munkateljesítményére is.

Az Önbizalom márpedig fejleszthető! ->> CIKK

A legjobb önismereti könyvek ->> AJÁNLÓ

Tartalommarketing tanácsadás ->>AJÁNLÓ

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://boldogsagtitka.blog.hu/api/trackback/id/tr4714846852

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása