Boldogság titka

Ahány ember, annyi féle boldogság

Tervezz programot saját magaddal!

2018. február 10. 15:53 - Optimális

Arról, hogy miért fontos a magunkra szánt minőségi idő, már beszéltünk, viszont hosszútávon nem mindegy, hogy önmagunkkal milyen programot tervezünk. A spa délutánokon, izgalmas könyveken, meditáláson túl rengeteg olyan lehetőség van, amikor a minőségi idő pozitív hatásait élvezhetjük, de a felsoroltaknál aktívabbak vagyunk. Jöjjenek az aktív minőségi idő példái.

Számtalanszor hallhattuk azt a már klisének tűnő gondolatot, hogy sportolással több energiánk lesz. Természetesen edzés közben igénybe vannak véve az izmaink, fáradtnak, kimerültnek érezhetjük magunkat egy kőkemény edzőtermi sportolás után. Azonban miközben a testünk elfárad, endorfin szabadul fel a szervezetünkben, amitől boldogabbak leszünk. Érdekes, hogy a fekvés és pihenés jobban megviseli az izmainkat, mint ha sportolnánk, így akár napi 20-30 perc testmozgással a testünket, lelkünket is karbantartjuk.

boldogsag-titka-2.jpg

Edzés és edzés között is van különbség, viszont ha az önmagaddal töltött minőségi időről van szó, akkor a jóga és meditáció mellett a futást ajánljuk Neked, nem pedig a techno zenétől dübörgő edzőtermeket. A minőségi idő lényege, hogy önmagadra koncentrálsz, és futás közben van lehetőséged befelé figyelni. Sajnos, ha futásról van szó, a legtöbben erőnlét vagy fogyókúra miatt kezdik el, és a mentális jólét a legtöbbször háttérbe szorul vagy csak másodlagos szerepet tölt be az edzések során, pedig pszichés egészség nélkül sokszor megfelelő mértékű testi fejlődés sem érhető el.

Hogyan kezdj neki annak, hogy futással javíts a lelkiállapotodon? Első lépés a lelki egyensúly megtalálása, a stressz csökkentése, amihez keresve sem találhatsz jobb helyszínt, mint a közeli park, erdő, tó- vagy patakpart. Bármilyen évszakról is legyen szó, a vizuális élmény, az illatok és önmagában a pozitív külső inger kikapcsol és energiával tölt fel, önbizalmat ad, emellett a napfény hatására termelődő D-vitamin csökkentheti a valószínűségét annak, hogy depressziós tünetek jelentkezzenek Nálad. Igazi minőségi pihenésre vágysz? Töltődj fel futással a szabadban!

Sokunknak nehéz olyan nyugalmi állapotot elérni, hogy kizárólag arra koncentráljunk, amit éppen csinálunk, és ez még a sporttevékenységre is igaz. Ugye nem ismeretlen számodra az a helyzet, amikor futsz ugyan, de a gondolataid egészen máshol járnak, különösen egy hajszolt nap után, amikor még edzés közben is szorongva gondolsz az aktuális történésekre. Ez annak ellenére is előfordulhat, hogy a mozgás is már egyfajta stressz kezeléssel ér fel. A kikapcsolás egyik legjobb módja, ha teljesen eltereled a figyelmedet és pihentető, pozitív dolgokra fókuszálsz. A bőrödet simogató szélre, a körülötted lévők nevetésére, a madarak csicsergésére vagy az eső ritmusos kopogására. Így képes leszel arra, hogy teljesen ellazulva hódolj kedvenc sportodnak, ráadásul figyeld meg, hogy ezzel a technikával könnyedén fogod teljesíteni a máskor nehéznek tűnő távot.

Kezdj neki az aktív pihenésnek még ma! A teljes kényelemért válassz egy olyan szabadidőruhát, amiben könnyedén tudsz mozogni, valamint jó érzés benne lenni, mert egyszerre divatos, trendi és élvezet benne a testmozgás! Válogass a budmil szabadidő és jogging szettjei között. Ha megvan a tökéletes öltözék, már csak rá magadra kell szánnod az időt, hogy feltöltődhess. Sportolj a természetben, ahol a falevelek, a virágok, a frissen hullott hó ropogása mind-mind hozzásegítenek, hogy közelebb kerülj a természethez és a belső békéhez.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://boldogsagtitka.blog.hu/api/trackback/id/tr8413652200

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.